Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Tomyślu określa zasady wewnętrznej organizacji oraz strukturę i zakres działania komórek organizacyjnych, wchodzących w jego skład.
Do kompetencji Dyrektora należy w szczególności:
- kierowanie PUP i reprezentowanie go na zewnątrz,
- organizowanie pracy,
- określanie celów i programów działania PUP,
- wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników PUP,
- zatrudnienie i zwalnianie pracowników PUP,
- promocja usług PUP,
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach w zakresie określonym w upoważnieniu Starosty,
- planowanie i dysponowanie środkami FP i innych funduszy celowych,
- planowanie i dysponowanie środkami budżetu PUP,
- współpraca z organami samorządu lokalnego, PRRP, instytucjami szkolącymi, i ośrodkami pomocy społecznej,
- opracowywanie i przedkładanie do zatwierdzenia Zarządowi Regulaminu organizacyjnego PUP oraz projektów zmian do regulaminu,
- tworzenie działów, referatów, samodzielnych stanowisk pracy,
- ustalanie struktury organizacyjnej PUP,
- ustalanie zakresu działania poszczególnych komórek organizacyjnych jak i zakresu obowiązków kierowników tych komórek,
- akceptowanie i podpisywanie zakresów czynności pracowników PUP,
- dokonywanie oceny pracowników PUP,
- ustalanie wynagrodzeń pracowników, przyznawanie nagród oraz udzielanie kar,
- dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników, a w szczególności umożliwienie pracownikom uczestniczenia w szkoleniach organizowanych dla służb zatrudnienia,
- rozpatrywanie i załatwianie petycji, skarg i wniosków,
- podejmowanie działań związanych z efektywnym wykorzystaniem przyznanych środków finansowych, przeznaczonych na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu,
- nadzór i koordynacja zadań z zakresu obsługi informatycznej,
- nadzór i koordynacja zadań z zakresu dostępu cudzoziemców z państw spoza Unii Europejskiej/Europejski Obszar Gospodarczy do polskiego rynku pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- nadzór i koordynacja zadań z zakresu analiz rynku pracy i badań statystycznych prowadzonych w PUP.
- zastępstwo Dyrektora w czasie jego nieobecności w zakresie zadań i kompetencji wyznaczonych przez Dyrektora,
- organizowanie pracy i nadzór nad działalnością podległych komórek organizacyjnych,
- współpraca z organizacjami zewnętrznymi w zakresie zadań realizowanych przez podległe komórki organizacyjne,
- nadzór nad zapewnieniem prawidłowych warunków realizacji usług rynku pracy, właściwym stosowaniem przepisów Ustawy wraz z przepisami aktów wykonawczych do Ustawy,
- współpraca z organizacjami zewnętrznymi w zakresie zadań realizowanych przez podległe komórki organizacyjne,
- reprezentowanie PUP na zewnątrz w zakresie powierzonych kompetencji,
- nadzór nad realizacją zadań z zakresu rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy oraz prowadzenia ewidencji i przyznawania świadczeń,
- dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników,
- zapewnienie wykonywania usług rynku pracy, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- realizowanie zadań związanych z organizacją robót publicznych oraz organizacja prac społecznie użytecznych,
- prowadzenie spraw kadrowych pracowników PUP,
- promocja usług PUP.
- prowadzenie rachunkowości jednostki;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywanie wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki;
- dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego Powiatowego Urzędu Pracy;
- sporządzanie sprawozdań finansowych, sprawozdań budżetowych i innych z zakresu działania PUP;
- gromadzenie i przechowywanie dokumentacji księgowej w sposób zabezpieczający ją przed dostępem osób nieuprawnionych, zaginięciem lub zniszczeniem;
- nadzorowanie gospodarki i polityki finansowej PUP;
- opracowywanie projektów planów finansowych PUP i ich zmian, na podstawie informacji o planowanej wysokości wydatków, przekazywanych przez kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych PUP;
- dokonywanie bieżącej analizy wykonania planów finansowych i bieżące informowanie dyrektora PUP o stopniu realizacji wydatków oraz prawidłowości wydatkowania środków otrzymanych na wydatki z budżetu państwa, Funduszu Pracy, budżetu samorządu, EFS i innych funduszy celowych;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad dokonywania wydatków publicznych (w sposób terminowy, celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów);
- czuwanie nad prawidłowością umów zawieranych przez PUP pod względem finansowym;
- zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów księgowych,
- wykonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych PUP;
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy PUP;
- zakres uprawnień i odpowiedzialności oraz tryb pracy głównego księgowego określają odrębne przepisy.
- rejestrowanie zgłaszających się osób bezrobotnych i poszukujących pracy – w tym obsługa rejestrujących się on-line w systemie elektronicznym,
- obsługa osób bezrobotnych z prawem do zasiłku, bez prawa do zasiłku oraz poszukujących pracy,
- weryfikacja przedkładanych dokumentów dotyczących sytuacji osób bezrobotnych, poszukujących pracy, w tym ewidencja uprawnień zawodowych, zaświadczenia zawodowego, czasookresu stażu pracy na podstawie przedkładanych dokumentów zawodowych i świadectw pracy,
- wydawanie decyzji administracyjnych zgodnie z art. 9 ust. 1 pkt 14 Ustawy,
- sporządzanie list wyplat świadczeń osób bezrobotnych z prawem do zasilku,
- sporządzanie list wypłat stypendiów z tytułu odbywania stażu,
- obsługa świadczeń dla bezrobotnych w zakresie dodatku aktywizacyjnego,
- obsługa świadczeń dla bezrobotnych w zakresie wypłaty stypendium szkoleniowego,
- sporządzanie informacji o dochodach oraz przekazywanie drogą elektroniczną do Urzędu Skarbowego,
- zgłaszanie osób bezrobotnych i członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego oraz potwierdzanie okresów składkowych zgodnie z ustawą o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających status, pobierane świadczenia oraz ubezpieczenie zdrowotne osób bezrobotnych,
- obsługa zwrotu nienależnie pobranych świadczeń zgodnie z art. 76 i art. 78 Ustawy,
- opracowywanie wyjaśnień do składanych odwołań od decyzji administracyjnych,
- udzielanie informacji z zakresu ewidencji i świadczeń oraz uzupełnienie informacji na tablicy ogłoszeń w siedzibie PUP,
- wykonywanie zadań wynikających z Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego państw członkowskich Unii Europejskiej oraz państw, z którymi Rzeczpospolita Polska zawarła dwustronne umowy międzynarodowe o zabezpieczeniu społecznym w zakresie świadczeń dla bezrobotnych,
- współpraca z Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Państwową Inspekcją Pracy, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, organami egzekucyjnymi, Policją i innymi instytucjami w zakresie rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
- przygotowywanie dokumentacji do składnicy akt osób bezrobotnych oraz jej obsługa.
- udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych;
- nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z pracodawcami;
- pozyskiwanie informacji niezbędnych do oceny sytuacji na rynku pracy i tworzenia baz danych w tym zakresie;
- pozyskiwanie i upowszechnianie ofert pracy;
- inicjowanie i organizowanie kontaktów osób bezrobotnych i poszukujących pracy z pracodawcami;
- organizowanie giełd pracy i targów pracy;
- udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, w związku ze zgłoszoną ofertą pracy;
- udzielanie osobom bezrobotnym i poszukującym pracy informacji i wyjaśnień dotyczących praw i obowiązków;
- współpraca z innymi powiatowymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach uzyskania zatrudnienia i szkolenia na terenie ich działania;
- współpraca z partnerami rynku pracy, w celu zebrania informacji o strukturze gospodarczej, kierunkach rozwoju w powiecie, o kierunkach kształcenia i sytuacji demograficznej, niezbędnych do oceny sytuacji na rynku pracy;
- udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy poprzez sieć EURES pomocy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia zgodnie z prawem swobodnego przepływu pracowników w Unii Europejskiej;
- informowanie o warunkach życia i pracy na rynkach pracy w krajach Unii Europejskiej;
- przygotowywanie i realizacja Indywidualnych Planów Działania dostosowanych do ustalonego profilu pomocy;
- podejmowanie i podtrzymywanie kontaktów z osobami bezrobotnymi i poszukującymi pracy poprzez przygotowywanie propozycji pomocy, w szczególności propozycji odpowiedniej pracy, innej pracy zarobkowej i innych form pomocy oferowanych przez PUP oraz kierowanie tych osób do pracodawców krajowych w celu podjęcia pracy;
- udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w wyborze odpowiedniego zawodu lub miejsca pracy oraz w planowaniu kariery zawodowej, a także w przygotowaniu do lepszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu zatrudnienia poprzez:
- udzielanie porad ułatwiających wybór zawodu, zmianę kwalifikacji, podjęcie lub zmianę pracy,
- udzielanie informacji o zawodach i rynku pracy, możliwościach szkolenia i kształcenia, umiejętnościach niezbędnych przy aktywnym poszukiwaniu pracy i samozatrudnieniu,
- kierowaniu na specjalistyczne badania lekarskie i psychologiczne umożliwiające wydanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia,
- udzielanie porad ułatwiających wybór zawodu, zmianę kwalifikacji, podjęcie lub zmianę pracy,
- umożliwianie dostępu do informacji i elektronicznych baz danych służących uzyskaniu umiejętności poszukiwania pracy i samozatrudnienia,
- prowadzenie grupowych porad zawodowych dla bezrobotnych i poszukujących pracy,
- prowadzenie zajęć aktywizacyjnych i szkoleń z zakresu umiejętności poszukiwania pracy,
- kierowanie w uzasadnionych przypadkach bezrobotnych na badania lekarskie lub na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu lub kierunku szkolenia;
- prowadzenie poradnictwa i doradztwa zawodowego dla młodzieży;
- tworzenie banku danych zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych;
- prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych;
- informowanie bezrobotnych i poszukujących pracy oraz pracodawców o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy;
- inicjowanie i organizowanie szkoleń, osób bezrobotnych oraz osób poszukujących pracy, niepełnosprawnych niepozostających w zatrudnieniu, osób pobierających rentę szkoleniową i żołnierzy rezerwy w celu zwiększenia ich szans na uzyskanie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej, podwyższenia kwalifikacji zawodowych lub zwiększenia aktywności zawodowej zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych;
- realizowanie zadań związanych z dofinansowywaniem studiów podyplomowych dla uprawnionych osób;
- realizowanie zadań związanych z finansowaniem kosztów egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych oraz kosztów uzyskania licencji niezbędnych do wykonywania danego zawodu;
- realizowanie zadań związanych z finansowaniem działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego;
- prowadzenie spraw związanych z finansowaniem kosztów przejazdu do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, odbywania stażu, przygotowania zawodowego dorosłych lub odbywania zajęć w zakresie poradnictwa zawodowego w związku ze skierowaniem przez PUP;
- prowadzenie spraw związanych z finansowaniem kosztów zakwaterowania w miejscu pracy osobie bezrobotnej, w związku ze skierowaniem przez PUP;
- realizowanie zadań związanych ze stosowaniem instrumentów rynku pracy poprzez:
- organizację prac interwencyjnych,
- organizację staży,
- organizację przygotowania zawodowego dorosłych,
- jednorazową refundację poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego,
- przyznawanie pracodawcy świadczenia aktywizacyjnego za zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy skierowanego bezrobotnego,
- refundację pracodawcy kosztów poniesionych na składki na ubezpieczenia społeczne należne od pracodawcy za skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia, którzy podejmują zatrudnienie po raz pierwszy w życiu,
- przyznawanie pracodawcy dofinansowania wynagrodzenia za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego, który ukończył 50 rok życia,
- przyznawanie bezrobotnym do 30 roku życia bonów stażowych, szkoleniowych lub zatrudnieniowych,
- przyznawanie bezrobotnym do 30 roku życia bonów na zasiedlenie, w związku z podjęciem zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub działalności gospodarczej poza miejscem dotychczasowego zamieszkania, poprzez przygotowywanie, przyjmowanie i ocenę wniosków dotyczących form subsydiowanego zatrudnienia,
- przyznawanie i rozliczanie jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej dla osób bezrobotnych i osób niepełnosprawnych zarejestrowanych w PUP i niepozostających w zatrudnieniu ze środków FP i EFS,
- refundację podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą kosztów wyposażenia i doposażenia stanowiska pracy dla osób bezrobotnych, osób niepełnosprawnych poszukujących pracy i niepozostających w zatrudnieniu,
- przyznawanie i rozliczanie środków na utworzenie stanowiska pracy w formie telepracy,
- opiniowanie wniosków pożyczek udzielanych na podjęcie działalności gospodarczej oraz na utworzenie stanowiska pracy,
- refundację części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne za zatrudnienie skierowanych bezrobotnych do 30 roku życia,
- przygotowywanie i zawieranie umów i porozumień,
- prowadzenie ewidencji pracodawców, z którymi zostały zawarte umowy i nadzorowanie ich prawidłowej realizacji,
- prowadzenie dokumentacji finansowego rozliczenia pracodawców organizujących formy subsydiowanego zatrudnienia.
- realizowanie zadań związanych z refundacją bezrobotnemu kosztów opieki nad dzieckiem, jeżeli podjął zatrudnienie lub inną pracę zarobkową lub został skierowany na staż, przygotowanie zawodowe dorosłych lub szkolenie,
- realizowanie zadań związanych z przyznawaniem stypendium z tytułu kontynuowania nauki,
- realizowanie programów specjalnych,
- organizowanie i realizowanie Programu Aktywizacja i Integracja,
- wykonywanie zadań z uwzględnieniem realizacji projektów dofinansowanych z EFS,
- przygotowywanie dokumentów z zakresu usług i instrumentów rynku pracy do składnicy akt.
- udzielanie informacji i wyjaśnień z zakresu przepisów prawnych regulujących zatrudnianie cudzoziemców,
- wydawanie druków, wniosków i formularzy, niezbędnych do załatwiania danej sprawy oraz udzielanie porad o sposobie ich wypełniania,
- obsługa formalna podmiotów zatrudniających cudzoziemców,
- realizacja procedury związanej z wydawaniem zezwoleń na pracę sezonową dla cudzoziemców,
- realizacja procedury związanej z wydawaniem oświadczeń o powierzeniu pracy cudzoziemcom,
- sporządzanie dla pracodawcy informacji Starosty na temat możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych w oparciu o lokalny rynek pracy,
- wydawanie decyzji o odmowie wydania zezwolenia na pracę sezonową,
- wydawanie decyzji o odmowie rejestracji oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi,
- wydawanie decyzji o uchyleniu zezwolenia na prace sezonową,
- wydawanie decyzji o umorzeniu postępowania,
- wydawanie decyzji o odmowie wpisania oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy do ewidencji oświadczeń,
- przyjmowanie od podmiotu powierzającego wykonywanie pracy informacji o podjęciu lub niepodjęciu pracy przez cudzoziemca,
- sporządzanie i przekazywanie informacji statystycznych z zakresu prowadzonych spraw,
- przekazywanie akt do archiwum zakładowego z zakresu działania Komórki organizacyjnej,
- obsługa elektronicznej platformy komunikacyjnej,
- współpraca w zakresie kontroli legalności pobytu cudzoziemców z konsulami, Szefem Urzędu do Spraw Cudzoziemców, Państwową Inspekcją Pracy, Strażą Graniczną, Policją, naczelnikiem urzędu celno-skarbowego z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych.
Do zakresu zadań osoby zatrudnionej na samodzielnym stanowisku ds. administrowania siecią Internet należy:
- zabezpieczenie łączności telefonicznej, teleinformatycznej, monitoringowej i alarmowej,
- zabezpieczenie prawidłowego funkcjonowania systemu teleinformatycznego,
- koordynowanie wdrożeń i modyfikacji systemów teleinformatycznych i technologii cyfrowych w PUP,
- zarządzanie licencjami oprogramowania,
- dbanie o stały rozwój sieci komputerowej i oprogramowania sieciowego,
- nadzór nad prawidłową eksploatacją oprogramowania i sprzętu komputerowego,
- administrowanie siecią komputerową i bazą danych,
- administrowanie stroną internetową,
- nadawanie uprawnień do zasobów informatycznych PUP zgodnie z przepisami ochrony danych osobowych,
- obsługa techniczna elektronicznego systemu kolejkowego,
- obsługa SI SYRIUSZ,
- koordynacja zakupów sprzętu elektronicznego dla PUP, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych,
- współpraca z MRPiPS w zakresie informatyzacji publicznych służb zatrudnienia,
- audyt oprogramowania wykorzystywanego w pracy PUP na poszczególnych stanowiskach pracy,
- prowadzenie strony internetowej PUP, zamieszczanie na stronie internetowej PUP oraz w Biuletynie Informacji Publicznej uprzednio przygotowanych przez merytoryczne Komórki organizacyjne informacji z zakresu ich działania,
- współpraca z poszczególnymi kierownikami komórek organizacyjnych w PUP w zakresie sprawozdawczości,
- przetwarzanie danych dla potrzeb statystycznych,
- przygotowywanie i sporządzanie odpowiednich statystyk i analiz dotyczących zadań realizowanych przez PUP,
- przedstawianie Dyrektorowi do zatwierdzenia wniosków i propozycji rozwiązań usprawniających pracę PUP,
- koordynacja spraw z zakresu realizacji i przestrzegania w PUP przepisów dotyczących ochrony danych osobowych,
- sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania,
- sprawowanie wewnętrznej kontroli przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych i podejmowanie działań niezbędnych w celu zapobieżenia nieprawidłowościom, a w razie ich wystąpienia usuwanie ich skutków i eliminowanie przyczyn,
- nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji opisującej sposób przetwarzania danych oraz środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną,
- informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy przepisów Unii Europejskiej lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,
- współpraca z organem nadzorczym,
- sporządzanie sprawozdań:
- Meldunek do MRPiPS -01,
- MRPiPS-01
- Zestawienie do WUP – załącznik 1,
- Zestawienie do WUP – załącznik 2,
- MRPiPS -01 – załącznik 1,
- MRPiPS -01– załącznik 2,
- MRPiPS -01– załącznik 3,
- MRPiPS -01– załącznik 4,
- MRPiPS -01– załącznik 5,
- MRPiPS -01– załącznik 6,
- MRPiPS -01– załącznik 7,
- MRPiPS -01– załącznik 8,
- MRPiPS – 07,
- Monitoring osób niepełnosprawnych,
- Trans GUS,
- Gwarancja dla młodzieży,
- Raport ZUS – U4.
- kontrola dyscypliny pracy,
- nadzór nad zapewnieniem prawidłowych warunków realizacji usług rynku pracy, właściwym stosowaniem przepisów Ustawy wraz z przepisami aktów wykonawczych do Ustawy,
- opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego, Regulaminu Wynagradzania, Regulaminu Pracy oraz innych wewnętrznych aktów prawnych obowiązujących w PUP, ich nowelizowanie oraz koordynacja wdrażania zmian,
- opracowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych i poleceń służbowych wydawanych przez Dyrektora oraz koordynacja ich wdrażania i realizacji,
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy PUP,
- wdrażanie stosowania Instrukcji Kancelaryjnej, Instrukcji Archiwalnej i Rzeczowego Wykazu Akt,
- koordynacja konferencji, wystąpień i stanowisk PUP w sprawach z zakresu działania PUP,
- koordynacja współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie działania Urzędu, 9) prowadzenie sekretariatu oraz elektronicznego obiegu dokumentów,
- obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora,
- gromadzenie i przechowywanie korespondencji Dyrektora,
- obsługa techniczna PRRP,
- opracowywanie i realizacja planu szkoleń pracowników PUP,
- prowadzenie spraw z zakresu doskonalenia zawodowego pracowników,
- koordynacja rozpatrywania wniosków o udostępnienie informacji publicznej oraz prowadzenie zbiorczej ewidencji wniosków o udostępnienie informacji publicznej wpływających do PUP,
- ewidencja i nadzór nad wdrażaniem zaleceń zewnętrznych jednostek kontrolnych, 16) prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Dyrektora,
- prowadzenie spraw pracowniczych PUP,
- koordynacja praktyk zawodowych uczniów i studentów,
- prowadzenie spraw w zakresie przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków,
- rejestracja i nadzór nad prawidłowym i terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków,
- koordynacja i współpraca z Komórkami organizacyjnymi w zakresie stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych,
- realizacja i prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
- zabezpieczanie mienia PUP, administrowanie majątkiem PUP, opracowywanie, weryfikowanie i realizacja planów zakupów,
- prowadzenie spraw związanych z konserwacją urządzeń oraz z zaopatrzeniem materiałowotechnicznym z zachowaniem przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów siedziby PUP,
- zaopatrywanie pracowników w środki techniczno-biurowe,
- prowadzenie archiwum zakładowego PUP, współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi w procesie przemieszczania zasobów archiwalnych,
- przedstawianie Dyrektorowi do zatwierdzenia wniosków i propozycji rozwiązań usprawniających pracę Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników na stanowiska urzędnicze,
- zadania związane ze szkoleniem pracowników,
- rozliczanie wyjść prywatnych pracowników,
- administrowanie powierzonym majątkiem PUP..